TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu
Olandia

Często szukając pozasezonowych miejsc na mapie w okolicach, niedaleko, samochodem i z psem Teodorem (z którym nie latamy samolotem) wracaliśmy do tematu Olandii albo Gotlandii. No i tym razem w drodze na norweskie fiordy prosto z promu w Karlskronie odbiliśmy na Olandię. To tylko 120 km z kierunku na Oslo ale czuliśmy, że to jest właśnie to.

Wzdłuż morza, przez lasy, niewielkie miasteczka przejechaliśmy niespiesznie do Kalmar, gdzie znajduje się Most Olandzki o długości 6072 metrów. Jeden z najdłuższych mostów w Europie - przepiękna konstrukcja łącząca Olandię z lądem.

Olandia nie jest wielka ale w sam raz na wycieczki samochodowe, a jeszcze lepiej na rowery. Na campingu w Bodasand, po naszym pytaniu „a gdzie są ścieżki rowerowe?”, pan recepcjonista popatrzył dziwnie i odpowiedział „tu nie ma ścieżek rowerowych - bo wszystko właściwie jest dla rowerów”.

Przez tydzień siedzieliśmy na największym jak się potem okazało campingu w Szwecji. Właściwie puste pole, pełne drewnianych, stylowych, prostych domków o różnym standardzie. Sporo miejsca na przyczepy i campery. Basen, restauracja, ogromna plaża, pusta i ciągnąca się kilometrami na południe i północ wyspy. Tuż niedaleko wielkie pole golfowe na wydmach i w lesie. Cudowne zrelaksowane miejsce - wiem, że tam kiedyś wrócimy na dłużnej. Północ Olandii to lasy, plaże, powykrzywiane dziwnie drzewka i kamieniste wybrzeże na samym północnym końcu wyspy.

Pod koniec pobytu niespiesznie przejechaliśmy na południe zatrzymując się tu i ówdzie, podziwiając krajobraz - taka Toskania wrzucona na bałtyckie wybrzeże. Wiatraki z drewna, niewielkie knajpki, sklepy gdzie lokalni artyści sprzedają swoje wyroby. Miło i przyjemnie. Miejsce genialne dla miłośników offseason, pustych plaż i rowerów. No i chaosu, masakry szyldowej, smażalni ryb, waty cukrowej i dresiarstwa polskich miasteczek nad Bałtykiem nie można się tu spodziewać – więc jak ktoś nie lubi „nudnej” Szwecji to lepiej niech tu nie jedzie.

www.bartpogoda.net

Podziel się tym co czytasz:

Blip Flaker Twitter Facebook Nasza klasa

< Powrót do listy artykułów